Mendil Kapmaca
Oyununu, eşit sayıda oyuncudan oluşan iki takım
arasında oynanır. Takımlar, aralarında 20-25 metre aralık bırakacak biçimde,
karşılıklı birer sıra halinde dizilir. İki sıranın ortasındaki alanın tam orta
yerine, yarım metre çapında bir daire çizilir ve ortasına mendil ya da başka
bir nesne koyulur. Oyunu yöneten bir hakem ya da kaptan seçilir. Bu hakem
dairenin ortasında durarak mendili de elinde tutabilir. Hakem
"5'ler!" diye bağırınca, her iki takımdan beşinci oyuncular koşarak
mendili kapıp kaçar. Mendili kapanı kovalayan öbür oyuncu onu yakalamaya
çalışır. Mendili alan oyuncu yakalanmadan eski yerine dönebilirse, takımına bir
sayı kazandırır. Yakalanıp mendili kaptırırsa, takımı bir sayı kaybeder.
Mendili alan oyuncunun yakalanmadan yerine dönmesi üzerine, hakem yeniden her
iki takıma seslenir ve oyun sürer. Oyunu, daha çok sayı alan takım kazanmış
olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder